Een goede start en eerste indrukken! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mélanie en Anne - WaarBenJij.nu Een goede start en eerste indrukken! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Mélanie en Anne - WaarBenJij.nu

Een goede start en eerste indrukken!

Door: Melanie en Anne

Blijf op de hoogte en volg Mélanie en Anne

17 Juli 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo Allemaal,
Hier een eerste bericht van ons. We zijn nu bijna een week onderweg. In de afgelopen dagen al genoeg dingen beleefd om jullie over te vertellen! Vorige week woensdag zijn wij met een vertraging van meer dan twee uur om half 10 vertrokken vanaf Schiphol naar Londen. Vanaf hier hadden wij een vlucht naar Bangkok, die we helaas door de vertraging gemist hebben. Balen!! Na 20 telefoontjes naar de vliegmaatschapij waarin we van het kastje naar de muur gestuurd werden, besloten we om de nacht door te brengen op het vliegveld van Londen. Rebookingsbalies waren zo laat allemaal al gesloten… En nadat we ook bijna twee uur in de rij hebben gestaan voor een hotelkamer met als optie om bijna € 400,- voor 1 nacht te betalen, hebben we dat maar laten schieten. Je moest dit namelijk eerst zelf betalen en later zouden we dit van de vliegmaatschappij terug kunnen claimen, maarja wanneer je dit terug krijgt is dan maar de vraag. We kregen in Londen dunne fleece dekentjes en een slaapmatje waar je een hernia van kreeg alleen al als je er naar keek hahaha! Ze bedachten ‘s nachts ook om door te gaan met de verbouwing en schoonmaak. Dus de herrie van drilboren en schoonmaakwagens was niet te harden. We hebben er maar hard om gelachen. Melanie heeft de hele nacht geen oog dicht gedaan, Anne daarentegen ging liggen en sliep meteen. Niet heel verrassend. ;) Gelukkig waren we niet alleen en hadden we nog twintig andere Nederlandse lotgenoten. De volgende morgen om half 5 zijn we in de rij gaan staan om onze vlucht om te boeken naar die dag. Gelukkig waren er plekken vrij in een vlucht via Doho in Quatar. Joost mag weten waar dat ligt, ergens in het midden-oosten oid. De volgende morgen kwamen we eindelijk, 36 uur later dan gepland, aan in Bangkok. Toen stond ons de volgende tegenslag te wachten, namelijk onze baggage was niet meegekomen met onze vlucht. Er werd ons verteld dat deze dezelfde avond aan zou komen en naar ons hostel gebracht zou worden. Dit werd echter nog een dag later, met het gevolg dat we drie dagen in dezelfde kleren rondliepen. Wij hebben de taxi naar ons hostel genomen en zijn eerst een tijdje gaan slapen. Later die dag hebben we een beetje rondgekeken in Bangkok. We hebben de watertaxi genomen naar Chinatown. Dit is een gedeelte van Bangkok waar veel Chinezen leven. Het grootste gedeelte bestaat uit markten en winkeltjes waar ze alles verkopen wat glimt, roze is, van plastic is, of diamantjes heeft. Met de lokale bus zijn we weer terug gegaan naar ons hostel. Hier hebben we nog wat gedronken met een Nederlands stel die ook bij ons op de vlucht zaten. Zaterdag en zondag hebben we uitgeslapen en rustig aan gedaan. We hebben informatie gevraagd over onze route door Azie en hebben gehangen in het Lumpini park. Dit is een park in Bangkok waar iedereen heen komt om te sporten. Overal worden buiten groepslessen gegeven waarbij je zo kon aansluiten. Ons niet gezien hoor!;) ‘S avonds hebben we wat gedronken met wat meiden die ook bij ons op de vlucht zaten. Bangkok is een gave stad! Het leeft dag en nacht en je kijkt je ogen uit. Wat wij wel jammer vonden is dat het er stikt van de gekke hippies en dronken Engelsen. Erg veel touristen dus. De lokale mensen zijn heel aardig en willen je vaak te hulp staan. Maandag vertrokken we al heel vroeg met een busje van Bangkok naar Cambodja. We gaan eerst naar Siem Reap. We zijn de hele dag onderweg geweest. Bij de border werd van ons verwacht dat we onze visum lieten regelen door zo’n kereltje van het taxibedrijf. We werden bij een kantoortje naar binnen geloodsd en uiteraard probeerde hij ons flink af te zetten. Als knieperige Nederlanders gingen wij hier natuurlijk niet mee akkoord en gingen op eigen houtje richting de grens om het zelf te regelen. Wat een gedoe! Met bonkend hart werden we achterin een auto gedrukt op weg naar de grens. We werden ook gelijk gescheiden van de rest van de groep (die het wel allemaal door hun lieten regelen) en de mensen die het voor ons wilden regelen reageerden gelijk heel anders tegen ons. Ze verzekerden ons dikke rijen bij de grens en als we te laat zouden zijn dat we de taxi zouden missen, maar niks was hiervan waar. We haalden ons ondertussen de gekste dingen in ons hoofd daar achterin die auto of ze ons nu wel echt bij de grens af zouden zetten of dat we misschien ergens anders gedropt zouden worden. Maar het kwam allemaal goed. Uiteindelijk hebben we wel 20 euro bespaard door het zelf te doen. De taxichaufeur moest ons na de grens nog verder rijden, maar keurde ons geen blik meer waardig. Haha groot gelijk heeft hij, 20 euro is heel wat voor hem! We hebben een leuk hostel gevonden waar we voor 4,50 euro per nacht slapen. ‘S avonds hebben we nog wat gegeten in Siem Reap en kwamen we een ouder stel tegen waarmee we de taxi gedeeld hadden. Met hun nog gezellig gezeten en daarna naar het hostel. We besloten om maar weer een relaxdagje in te lassen voor vandaag, reizen is erg zwaar!:P Vanmorgen in Siem Reap rondgekeken en geregeld dat we een visum voor Vietnam kunnen krijgen. De aanvraag duurt lang, daarom regelen we het nu vast. Ook hebben we vandaag het Ankor Hospital for Childeren bezocht. Dit is het enige kinderziekenhuis in heel Cambodja. Hier kunnen kinderen onder de 15 gratis terecht voor behandeling, en dat is hard nodig hier! Om een steentje bij te dragen heeft Anne een bloeddonatie gedaan. Morgen zullen wij naar de tempels van Ankor Wat gaan. Hier zullen we volgende keer foto’s van plaatsen. Onze eerste indruk van Cambodja is goed, het is hier minder toeristich en meer ‘echt azie’. Tot zo ver onze eerste belevenissen!
Liefs van Melanie en Anne

• 17 Juli 2012 - 10:28

Willemien:

Woehoee, leuk om jullie eerste belevenissen te lezen! Benieuwd naar jullie volgende verhalen:) Enjoy Cambodja! X

• 17 Juli 2012 - 10:37

Malou (+ Dennis):

Ooooo hartstikke gaaf om te lezen! Heerlijk dat jullie meteen gedoe hebben gehad met het vliegtuig, dat is het leven van een echte wereldreiziger.... Ga er machtig van genieten! Ennnn zorg wel dat je genoeg bloed voor jezelf overhoudt! X uit Zwolle

• 17 Juli 2012 - 13:01

Elona:

OOh super leuk jullie eerste belevenissen te lezen! Lekker typisch Anne dingetjes alweer;) Geniet er goed van dames!

• 17 Juli 2012 - 15:44

Nelleke:

He wat een leuk verslag van jullie eerste belevenissen!! Veel plezier verder!! Xxxx

• 17 Juli 2012 - 17:10

Gerda Van Esch:

Hoi Mélanie (en Anne),

Wat een belevenissen alweer in 1 week. Die slaapmatjes zien d'r inderdaad echt niet comfortabel uit. De rest van de foto's super. Ik zie al uit naar jullie nieuwe belevenissen.

Veel plezier,

Groetjes Gerda

• 17 Juli 2012 - 18:11

Jack Anja En Lianne:

Ha dames, lekker genieten, zo te zien en te lezen! Niet al te stoere verhalen plaatsen hoor, want dan worden we zo jaloers...dikke kus van ons drietjes.xxx

• 17 Juli 2012 - 19:58

Judith En Nicole:

Wat een story meiden! jullie zijn echte die-hards. Geniet van het vervolg van de reis en we lezen graag meer van dit soort leuke verhalen.
    Veel liefs vanuit Z-Frankrijk

• 17 Juli 2012 - 20:07

Annemiek:

Wat super leuk om jullie verhalen te lezen!! Anne, ik lig alweer helemaal in een scheur om jouw dingen, geweldig. Zie het ook zo voor mij haha. Geniet ervan meiden en let goed op elkaar! Ik ben alweer zeer nieuwsgierig naar het volgende verhaal en jullie belevenissen.

Geniet!!

Xxx annemiek

• 17 Juli 2012 - 20:09

Annemiek:

Zie ik trouwens op de foto dat je een insect eet?? Ben je nu al aan het bezuinigen??

• 18 Juli 2012 - 11:23

Gerrit En Hermien:

Hoi Anne en Melanie, super om te lezen wat jullie allemaal beleven, en waar wij van kunnen mee genieten.
    Anne, we missen je al wel een beetje hoor....

kus vanaf de koesteeg

• 18 Juli 2012 - 12:25

Mirjam Schutte:

Wat een hoop avontuur al voor de eerste dagen. Dat beloofd wat! Ik vind jullie wel heel stoer hoor! Geniet ervanxxx

• 18 Juli 2012 - 17:14

Gea :

hoi anne ik volg je nu ook we hebben het van je moeder gekregen jammer van die niet mooie start maar het kan nu alleen maar leuk worden groetjes gea

• 19 Juli 2012 - 07:23

Mila:

He Anne( en reisgenootje)

Gaaf om je verhaal te lezen! Slim gedaan in siem Reap!!! Die lui in Poipet zijn niet de vriendelijkste als ze geen geld aan je kunnen verdienen!
    Gaan jullie ook nog naar Phnom Penn? Ook een indruk wekkende stad!

Anne, sprinkhaan is toch wat anders dan tomatensoep uit blik hè;-)

Ik ga jullie volgen!

Groetjes Mila

• 19 Juli 2012 - 11:55

Gert En Marianne:

Dag dames, harstikke leuk om jullie te volgen, geniet ervan en Anne je hebt je toch niet helemaal leeg laten tappen he? je weet mar nooit daar in het verweggiestan, nou we wachten op jullie volgende verhaaltje, groetjes

• 20 Juli 2012 - 19:17

Wilma En Nico:

Hey Kanjers,
    Super om te lezen hoe jullie omgaan met de omstandigheden. Keep this up
    We kijken uit naar de rest van jullie avonturen.....blijf genieten.
    Liefs Wilma en Nico

• 21 Juli 2012 - 20:57

Coco...:

"Coco kusje...Coco mis je...coco kusje...Anne nou??????????

• 22 Juli 2012 - 17:31

Oma Dijk:

Anne, een dikke kus van Oma kiek mar goed uut, Melanie ok natuurlijk.

Oma

• 25 Juli 2012 - 19:20

Jeroen Kroese:

hallo anne

ik vind het wel jammer dat je zo lang weg gaat.
    Heb je het leuk daar. Heb je daar ook mooi weer In Nederland is het wel mooi weer
    vandaag gingen we met de boot naar dalfsen. de reis heeft 3 uur geduurt het was wel een mooie reis.
    en heb je nog wat beleeft wat in nederland niet is . daar ben ik wel naar benieuwt.

groeten
    een fijne reis toe gewenst ,jeroen kroese

• 26 Juli 2012 - 10:46

Villa Kakelbont Vakantieweek Team:

Ha Anne hier effe een reactie van ons allen aan jou, van het kakelbonte gezelschap van het vakantieweek team:
    - Ryan: Ik mis je Anne en ik vond het jammer dat ik niet bij jou in de tent kon slapen Heb je het leuk? Ik hoop je snel te zien. Ps. Betty bevalt ook best wel goed.
    - Daan: we hebben het hier erg gezellig. Van de boot af springen is gaaf. Meer niet. Betty is echt niet zo streng als jou..Chris heeft wel gelijk…
    - Mirthe: Het is warm en we hebben veel plezier. Dag Anne, veel plezier.
    - Bernd: (nagekomen bericht) t’was super gezellig en gaaf, geen één x gezeur gehad, goed hé!
    - Lianne: Anne k’mis jou in deze vak. week. Het is hier ook genieten Kus kus xx
    - Anja: Anne, I love jou en mis je nu eigenlijk echt wel een beetje veel…
    - Jeroen: Ik heb gisteren nog gemaild naar Anne
    - Betty: Deze baan bevalt met goed!!!!!!
    - Wim: Lieve Anne, we hebben een heel goed team….maar vorig jaar was het nog wel net zo goed….misschien zelfs nog wel een tikkeltje beter!!!! Dikke kus van mij pas goed op jezelf meid. Daaaag.

• 31 Juli 2012 - 11:36

Opa En Oma Braakman :

Lieve meisjes o wat hebben jullie wat mee gemaakt, zo te lezen, in je eerste verslag
    opa en oma moeten er niet aan denken laat ons maar mooi aan de Gazepan
    en oma vind het best gevaarlijk wat jullie zo allemaal wagen, kijk goed uit wat
    jullie onder nemen, maar zo te zie op de foto s zien jullie heel veel, oma wachte
    op een nieuw bericht, maar die is er nog niet, laten jullie nog een gauw een berichtje
    horen?we kijken er naar uit
    ook de hartelijke groeten van opa, en Anne we denken elke dag aan jullie
    liefs opa en oma

• 01 Augustus 2012 - 12:44

Vic En Marlene:

Hallo Melanie en Anne,
    Wat een enorm leuk en lang verhaal!! Je moet er echt even voor gaan zitten hoor.
    En we kunnen ons echt inleven zo leuk schrijven jullie. Volgens mij hebben jullie het erg leuk samen.
    Het water loopt ons al in de mond als we aan die lekkere gewokte maaltjes denken van 1 euro!!
    Jullie zijn al lekker bruin geworden zo te zien. Nou genieten hoor!

• 22 Augustus 2012 - 11:21

Irene En Wyo:

Hoi meiden.
    Groeten van " het oude stel"
    Leuk verhaal!