Bangkok & Bali - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Mélanie en Anne - WaarBenJij.nu Bangkok & Bali - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Mélanie en Anne - WaarBenJij.nu

Bangkok & Bali

Door: Melanie en Anne

Blijf op de hoogte en volg Mélanie en Anne

02 Oktober 2012 | Indonesië, Nusa Lembongan

Hallo,

Nu de zomervakantie voor de meesten in Nederland alweer verleden tijd is, en zoals wij begrepen hebben de kachel alweer brandt, willen we jullie weer op de hoogte stellen van onze belevenissen in het zonovergoten Azie.
De laatste dagen in Laos hebben we nog doorgebracht op het eiland Don Det. Hier hebben we twee Belgische jongens leren kennen waar we de laatste dagen mee optrokken. Samen met hen en een stel uit Australie zijn we een dag op stap geweest om een mooie waterval te bezoeken en samen wat te eten. Dit was erg gezellig, en het Australische stel heeft ons vast tips gegeven voor onze reis naar Australie. Na een prachtige zonsondergang moesten we nog een uur terug lopen en begon het onderweg enorm te onweren. Als het hier in Azie eenmaal regent dan regent het ook gelijk goed hard! Helemaal doorweekt kwamen we weer aan bij onze kamer! De laatste avonden hebben we ook met hun gehangen. De Australiers waren erg muzikaal en speelden gitaar en zongen. Erg gezellig. Na 6 dagen op het eiland Don Det zijn wij met de boot/bus vetrokken naar Bangkok. Deze reis duurde ongeveer 20 uur. En in Bangkok verbleven wij 4 dagen voordat we naar Bali zouden vliegen.
Na de lange reis met de nachtbus naar Bangkok hebben we eerst een paar uur geslapen. Daarna hebben we afgesproken met Renske, een vriendin van Anne die ook in Bangkok was. Zij was samen met haar vriend op vakantie in Thailand. Samen met hun hebben we de avond doorgebracht met drankjes, eten en een lekkere voetmassage. Het was erg gezellig. Renske had zelfs nog een verrassing meegenomen vanuit Nederland: dropjes!! Hier waren wij natuurlijk heel erg blij mee. De volgende twee dagen hebben wij in Bangkok ons vermaakt met mensen kijken op Khao San Road, de gekste figuren liepen er weer rond. Wij konden gemakkelijk 2 uur achter elkaar op een stoepje zitten en lekker van ons af kijken. Ook hebben we veel geshopt in Bangkok. Slippertjes, bikini's en souvaniertjes. De laatste dag in Bangkok hebben we een Thaise kookcursus gedaan. Dit was enorm leuk! Wij waren met z'n tweeen en kregen een halve dag kookles van een vrouwtje. Voordat we gingen koken zijn we eerst met haar naar de markt geweest om verse produchten te kopen zoals vlees, vis, groenten en kruiden. Daarna kon het koken beginnen. We hebben kokossoep, groene curry, Pad Thai (noodels) en als toetje zoete kokosmelk met pompoen gemaakt. Na elk gerecht mochten we het zelf opeten. Heerlijk was het, al zeiden we het zelf ;) Na de cursus knapten we bijna uit elkaar van al het eten. 'S middags wilden we nog even een rondje lopen door het centrum maar toen begon het enorm te onweren. In de straten stond overal in no time wel 40 cm water. Tja, ook hier valt er wel eens regen. Op de dag van vertrek naar Bali hebben we om drie uur 's nachts een taxi naar het vliegveld genomen en zijn om 6 uur naar Bali gevolgen. Op het vliegveld hebben we ons nog even vermaakt met het eten van gratis snoep en chocola in de snoepwinkeltjes. Heerlijk! We hadden overigens nog helemaal geen idee waar we heen wilden op Bali. Bij toeval zaten we naast een man in het vliegtuig die ons een klein eilandje tipte die vlak naast Bali ligt. Hij zei dat dit een prachtig eilandje was waar een erg relaxte sfeer hangt. Er zijn geen auto's, geen pinautomaten, weinig toeristen, en er is geen reet te doen behalve zwemmen en op het strand liggen. Nusa Lembongan heet het. En zo besloten we op weg naar Bali dat wij daar maar heen zouden gaan. Bali was trouwens onze 'vakanie' in onze reis. Jaja, backpackers hebben ook vakantie nodig. Vakantie hield voor ons in: twee weken niet de tas hoeven in pakken, uitpakken en daarna met 20 kilo op onze rug hoeven slepen. Twee weken relaxen, op het strand liggen en verder weinig ondernemen. Een perfect vooruitzicht leek ons. Niets bleek minder waar, de twee weken op het eiland waren heerlijk! Voordat Anne kon beginnen met relaxen heeft ze eerst nog 5 dagen een duikcursus gedaan bij een duikschool hier. Ze had super veel geluk, want heel toevallig was er nog op dat moment een Nederlandse duikinstructeur op vakantie daar, die wel graag een cursus wilde geven. De cursus bestond uit 4 zwembadduiken, 4 zeeduiken en theorie met een afsluitend examen. En zo zat Anne op Bali, notabene op haar 'vakantie', met een theorieboek voor haar neus. Anne vond het duiken enorm gaaf en het ging ook heel erg goed. De wereld onder water is echt prachtig. Als je het nooit hebt gezien kun je je niet voorstellen hoe mooi het is. De rest van de twee weken hebben we mooi gebruik gemaakt van het zwembad bij de duikschool. Zelf hadden wij de eerste dag een kamer gevonden die uiteraard lowbudget was, en zonder zwembad. Dus zo konden we mooi op bedjes liggen tijdens het zonnen. Ook hebben we veel aan het strand gelegen, gezwommen en gelezen. Onze dagen waren eigenlijk allemaal hetzelfde. Eten, zwemmen, lezen, zonnen, eten, zwemmen, zonnen, eten, slapen en de volgende dag weer hetzelfde riedeltje. Elk mens heeft behoefte aan structuur :) Bij het zwembad zijn we vriendjes geworden met een aantal jongens die daar werken. Met hen zijn we een aantal keer het eiland rond gereden en hebben zij ons de mooiste plekken van het eiland laten zien. Het bleken al snel de beste gidsen te zijn die je kunt hebben. Ze hebben zelfs nog een poging gedaan om ons te leren surfen, maar hier hadden ze beter niet aan kunnen beginnen. Onbegonnen zaak. Men, dat surfen is echt heel moeilijk! Ook hebben we zelf nog een dag een scooter gehuurd en zijn we het eiland rond gaan rijden en hebben we dingen bekeken. Samen met onze nieuwe vriendjes zijn we aan het einde van onze vakantie nog naar een fullmoonparty geweest. Het was een mooie party om onze tijd in Azie af te sluiten. We hebben een enorm goede en leuke tijd gehad in Azie. In totaal zijn we drie maanden in Azie geweest en hebben we samen veel gezien, gedaan en ontdekt. Tussen ons klikt het heel erg goed en we hebben veel lol samen, maar ook goede gesprekken hebben we veel. Heel vaak hebben we de vraag gekregen of we zussen, of zelfs tweeling waren. Grappig he?! In drie maanden zijn we beiden nog geen dag ziek geweest en voelen we ons heel erg goed. Morgen vertrekken we met het vliegtuig naar Australie. Op naar een nieuw contitent, een nieuw avontuur!!! We hebben er heel erg veel zin in en zijn erg benieuwd hoe wij het daar gaan hebben. Tot zo ver onze laatste belevenissen. En tot de volgende keer maar weer!

Liefs Anne en Melanie

• 02 Oktober 2012 - 08:11

Nelleke:

Hè Anne & Melanie,
    Weer een super leuk verslag! Elke keer weer leuk om te lezen hoe leuk jullie het hebben en hoe goed het gaat! Nu op naar het volgende deel van de reis!
    Geniet ervan!
    Kusjes

• 02 Oktober 2012 - 08:27

Wyo:

Hoi meiden,
    Prachtig verhaal weer. Geniet van Australië.

• 02 Oktober 2012 - 12:02

Willemien:

Hahahaha 'De kermis komt naar u toe deze zomer'.
    En annegie, zo'n strak pakkie staat je toch uitermate galant! :-)
    Twas weer heerlijk om jullie verslag te lezen! Goede reis naar Australie en geniet ervan!

Dikke kus

• 02 Oktober 2012 - 18:56

Mirjam:

Wat geweldig toch om te lezen dat jullie zo genieten. En wat zijn jullie avontuurlijk, dat je gewoon weer verder reist zonder dat je weet waar naar toe.
    Heerlijk als je dat kan. Super fijn dat je jullie het zo goed hebben samen. Voorlopig nog lekker verder reizen dan maar. Ga genieten in Australie en ik verheug me op het volgende verslag liefs xxx

• 02 Oktober 2012 - 19:17

Gerda:

Super leuk om weer wat van jullie te horen. Man ik ben harstikke jaloers op jullie lekker warm wéér dat WIL ik ook. 't wordt hier morgen herfst....zo jammer hé. Geniet er lekker van je wilt nu niet in NL zijn.

Genieten hé in Australië

Liefs Gerda

• 02 Oktober 2012 - 21:55

Hermien:

lieve meiden,

Wat een geweldig verhaal weer! En wat zou ik graag één dag bij jullie aanwezig zijn!
    Anne, ik mis je al wel een beetje hoor!
    een kus uit Dalfsen

• 02 Oktober 2012 - 22:49

Wim Bulthuis:

En alweer een prachtig verhaal zoals jullie schrijven beleef je het helemaal mee
    Jullie maken ons steeds weer niewsgierig wat er allemaal beleeft en gedaan wordt
    heerlijk lijkt het mij om zo je tijd door te brengen met eten en drinken en zonnen en slapen en opstaan en eten en drinken en zonnen en slapen en opstaan enz..........en geen stress .......oh heerlijk
    Het is toch ook fantastisch dat jullie geen nare ervaringen hebben of dat je gezondheid je in de steek laat Dit is jullie dan ook meer dan gegunt dat het zo voorspoedig verloopt
    We wensen jullie in Australië een prachtige tijd en kijken uit naar jullie bijzonder interressante verhalen
    Het gaat jullie goed moi moi uut Vries

• 03 Oktober 2012 - 19:51

Opa En Oma:

dag Anne en Melanie
    wat een belevenissen als jullie mee maken, heel mooi om jullie zo te volgen
    opa luisterd en oma leest het voor,mooi om te weten dat het goed gaat, en jullie er ook erg van genieten
    wij hebben een mooi feestje gehad Anne, maar we hebben jou wel gemist echt waar
    maar we hopen als je weer komt,nog veel van je verhalen te horen
    en jij van ons,geniet nog veel samen, en kijk goed uit wat jullie onder nemen
    heel veel liefs van ons Opa en Oma

• 03 Oktober 2012 - 20:42

Marlene En Victor:

Hallo Melanie en Anne,
    Had jullie al een privemailtje gestuurd maar ben iets belangrijks vergeten..........
    die recepten van de kookcursus mogen jullie altijd in een verloren uurtje even door mailen
    naar Boskoop. Het zit nu nl. nog vers in het geheugen haha. Of publiceer ze op de site.
    Kan iedereen er van meegenieten!
    Groetjes en veel plezier Down Under!! Vic en Marlene

• 06 Oktober 2012 - 13:07

Gert En Marianne:

dag dames, leuk om effen weer te lezen hoe het met jullie gaat,
    ik vraag me soms wel eens af hoe jullie dit allemaal verwerken van dit alles wat jullie beleven,
    gaaf hoor!!!
    een hele fijn tijd in Australie, ( even heel iets anders....toch???)
    groetjes vanaf de Ganzepan

• 10 Oktober 2012 - 23:45

Emmy :

Dag Anne (en Melanie),

Ik "hoor" je denken: van wie krijg ik nou deze reactie? Om je gauw uit de droom te helpen: ik ben een nichtje van je moeder, oudste dochter van "tante Fem". Op het feest van je opa en oma Braakman sprak ik met je leuke zussen en nichtje Betty, Lianne en Lieke, en met je lieve moeder natuurlijk (zij kwam 40 jaar geleden bij ons in Wezep logeren, toen wij net getrouwd waren).
    Toen hoorde ik dat ik een heel ondernemend en avontuurlijk achternichtje heb!!
    Je moeder vertelde hoe ik jullie kon volgen op deze site en ik geniet van de verhalen en de foto's.
    Australië, daar zijn wij vijf jaar geleden geweest, maar dan aan de Westkust (Perth), daar heeft Dick, mijn geliefde echtgenoot, vroeger 10 jaar gewoond. Jullie zitten dus nu aan de Eastcoast. Zal wel prachtig zijn. We gaan het meebeleven door jullie verhalen en foto's.
    Geniet van deze mooie reis en pas goed op jezelf en op elkaar.
    Lieve groeten,
    Emmy (Bijl-de Groot)

• 12 Oktober 2012 - 20:42

Daan Van Der Velde:

ha Anne ik heb net jou foto's bekeken, stoere foto's ..wauw. De mooiste vondt ik dit van jou op de olifanten. Lijkt mij ook wel leuk, maar helaas kan dit niet. Ik kan niet zeggen dat ik jou erg mis, want zonder jou is het best wel lekker rustig aan de vilsterkamp....grapje hoor...nou dag Anne en nog veel plezier op jou reis. Groeten Daan van der Velde.

• 14 Oktober 2012 - 17:55

Jeroen Kroese:

hallo Anne

ik heb je verhalen van jou doorgelezen bij Anja en Wim thuis.
    ik vond je auto best mooi uitzien.
    maar ik heb een mededeling, de weekend van 12 T/M 14 is mijn laatste weekend bij Anja en Wim.
    want ik ga op mij zelf wonen bij Woldyne in Epe.
    ik sta nummer 1 op het wachtlijst.
    maar ik heb afgesproken met Anja en Wim dat ik wel eens een dagje op bezoek gaat.
    en ik mag 17 oktober afrijden voor mij scooter rijbewijs.
    maar heb je het leuk daar.
    maar ik heb je wel gemist in de weekenden

groeten
    Jeroen Kroese